fredag 30 januari 2015

Uppdrag 23 No/tk

Design- och uppfinnartävling

På Greenship har man utlyst en design och uppfinnartävling. Fokus ligger på att tillverka en produkt där miljöaspekten är i fokus. Produkten ska förbättra miljön eller så ska man på något sätt ha tänkt på miljön vid tillverkning, användandet etc.

Ändamålsenlighet, funktion, miljö och design är ledorden.

Du ska göra 1, en skiss-skriv skala bredvid, 2, en finare bild,  3. Svara på hjälpfrågorna, 4 en prototyp, 5, en digital skiss i appen "123D Design"

6, Ni fotar prototypen, skisserna och skapar en säljande affisch. Ni hänger upp affischen i er affär för att locka köpare till varan.
På affishen ska det finnas en slogan för produkten, en beskrivande text där ändamålsenlighet, funktion, design och miljön kommer fram, samt pris.


7, Ni ska förbereda er för att träffa potentiella köpare av produkten och ska förbereda ett tal där ni försöker sälja in varan.


8, De som hinner gör även en kortare reklamfilm för produkten.


För din uppfinningsrikedom får du pengar som du väljer att lägga på en soffa och en lampa till vardagsrummet.







17 kommentarer:

  1. Jag tyckte att det här uppdraget var roligt för att man fick bygga en egen uppfining och skriva vad den används till, hur man använder den, vem som ska använda den O.S.V.
    Det uppdraget fick man tänka till och det tycker jag är roligt.

    SvaraRadera
  2. Det var roligt att få använda sin fanasi och uppfinna någor. Det var roligt att bygga sin uppfinning också! Uppdraget var roligt!

    SvaraRadera
  3. Det var jätteroligt att få komma på en egen uppfinning och arbeta med den

    SvaraRadera
  4. det var roligt att sätt igång med det kreativa!

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att det var jätte roligt att bygga en egen uppfinning. Uppdraget var roligt

    SvaraRadera
  6. Det var roligt att komma på en egen uppfinning

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte att uppdraget var väldigt roligt, man fick pröva på att vara en uppfinare. Jag vill hämst gärna göra ett till sånt här uppdrag. Jag lärde mig att göra en uppfining och hur det känns att vara en uppfinare./Tilda

    SvaraRadera
  8. Det var super kul och jag älskar att vi fick komma på en alldeles egen uppfinning!

    SvaraRadera
  9. Det var kul att få sin creativtet att flöda och att få skapa ock tästa en ny app.

    SvaraRadera
  10. det var super rolit man fick prova vara uppfinare

    SvaraRadera
  11. Det var ett jätte roligt uppdrag för man fick skapa det man ville. ///Franz

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att det var roligt att få bygga saker och använda sin inre pysslare.

    SvaraRadera
  13. jag tyckte att det var roligt att göra en prrototyp
    men jag vart bara irriterad när man skulle göra det på ipaden
    / Cicci

    SvaraRadera
  14. Det var roligt att uppfinns saker, jag blev nöjd över min uppfinning

    SvaraRadera
  15. jag tyckte att det var roligt att jobba med uppfinningen och uppdragen.

    SvaraRadera
  16. Jag tycker att det var kul att jobba med uppfinningarna/// Sara

    SvaraRadera
  17. Det var svårt att komma på en bra uppfinning, men när man väl hade kommit på så gick allt bra. Väldigt roligt uppdrag

    SvaraRadera