fredag 28 november 2014

Uppdrag 17 Sv/So

Amsterdam - huvudstaden i Nederländerna/Holland

Skeppet har lagt till i en av Europas största hamnar, hamnen i Amsterdam. Du och dina arbetskompisar i affären passar på att upptäcka staden. Ni tar en turbåt och färdas en sträcka på Amsterdams flera kilometer långa kanalsystem. Under båtturen får ni möjlighet att beundra många av de ståtliga, gamla husen i Amsterdams stadskärna.

Efter båtturen bestämmer ni er för att gå på museum. Ni promenerar till Prinsengracht 263
och går in på Anne Franks museum. http://www.annefrank.org/en/

Du blir tagen av besöket och kan inte släppa tanken på den lilla flickan med dagboken och hennes fruktansvärda öde...

Skriv ner dina tankar och lägg in under din person.

Utfört uppdrag ger dig gardiner till köket


5 kommentarer:

  1. Jag tycker att Hitler är en hemsk person. Om jag hade varit en jude under andra världskriget hade jag varit jätte rädd och oroligt.

    SvaraRadera
  2. hitler var en otek person.Om jag hade left på den tiden hade jag varit räd./Dante

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte uppdraget var bra för att man fick lära sig mer om andra världskriget.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det var roligt att få lära sig mer om Anne Frank och hur hon levde.

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid tyckt om gamla historier och andra världskriget, det var en intressant och spännande uppgift som lärde mig väldigt mycket!

    SvaraRadera