onsdag 5 november 2014

Uppdrag 15 Sv/So

STÄNGT pga RÅN!

Det har inträffat ett rån i shoppingcentret. Någon har försökt ta sig in och göra inbrott i affärerna.

En person har setts springandes därifrån. Du fick en skymt av tjuven och kallas till förhör hos polisen som vittne.

Berätta vad du såg, försök att minns så många detaljer som möjligt. Allt är av vikt för att polisen ska få fast tjuven. Man/kvinna, ålder, utseende, kroppshållning, hårfärg, ögonfärg, speciella kännetecken, kläder, skor, accessoarer osv.

Som tack för hjälpen får du pengar som du köper en kökslampa för till din stuga.


8 kommentarer:

  1. Idag inträfade det ett rån på båten

    SvaraRadera
  2. Idag inträfade det ett rån på båten

    SvaraRadera
  3. En tjuv tog sig in, som tur är har vi goda signalement. Hoppas tjuven åker fast!

    SvaraRadera
  4. När rånet intreffade blev jag väldigt förvånad! Jag har aldirg varit med om ett rån förut men nu har jag det. Jag hoppas att påolisen har fått fast tjuven.

    SvaraRadera
  5. Det var ganska svårt att komma ihåg hur tjuven såg ut för att man inte var beredd på de. Men det var ändå ett ganska roligt uppdrag

    SvaraRadera
  6. Det var svårt att komma ihåg hur sjuven såg ut för det gick så fort. Men när man tänker efter så kommer man ihåg!!

    SvaraRadera
  7. Det var väldigt svårt att identifiera tjuven men jag tror jag lyckades ganska bra!

    SvaraRadera