fredag 5 september 2014

Uppdrag 3 sv/so/bd


Du ska skapa en karaktär som ska bo på skeppet och följa med på dess jorden runt resa. Du bestämmer själv hur din karaktär ska se ut, om det är en tjej eller kille, ung eller gammal. Gift, sambo, barn, vänner? Berätta om din karaktär och beskriv hur han/hon ser ut, kroppsbyggnad, ansiktsform, hårfärg, klädstil osv. Beskriv vilka egenskaper din karaktär har, både positiva och negativa, vad han/hon är bra på, vad han/hon tycker om, vad han/hon är rädd för osv. Du skriver allt du kommer på om din karaktär så att läsaren skapar sig en så bra bild som möjligt om honom/henne. 

Din karaktär drömmer om att bygga en stuga någonstans i världen. Genom arbetet på skeppet kommer din karaktär att tjäna pengar och på så sätt kan han/hon förverkliga sin dröm om att bygga en egen stuga. Berätta var någonstans i världen din karaktär vill bygga sin stuga och varför han/hon vill bygga sin stuga just där.    


Slutfört uppdrag ger dig bygglov för dins stuga.


Här kan du kommentera  lägga in en bild från din naturtyp. Vad kan vara positivt respektive negativt med att ha en stuga på just den platsen.


Om ni behöver bilder kan ni hitta fria bilder här.


7 kommentarer:

  1. Jag har skrivit klart om mig själv, berättat lite fakta.
    Vad jag gillar att göra, vad min flickvän heter, min största dröm och liksom om mitt liv. Man kan säga att jag är nöjd med mitt resultat! // Pontus

    SvaraRadera
  2. Jag är klar med uppdraget! det var roligt att få skriva lite om mig själv och berätta vem jag är /Isabella

    SvaraRadera
  3. Jag har berättat om en person som är ganska lik mig själv! Då blir det roligare att skriva om man gillar det man skriver om!! /Kenza

    SvaraRadera
  4. Min karaktär är ganska ik en fotbollsspelare som heter Sterling. Roligt uppdrag var det.

    SvaraRadera
  5. Det var roligt att skapa en karaktär som är hlt sin egen

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att få skapa en egen karaktär och det var väldigt spännande!

    SvaraRadera
  7. Spännande att skapa en helt egen karaktär!

    SvaraRadera